اصفهان آهن ۱
آهن ملل
ایرانسیل
ایرانسیل موبایل
کد خبر: ۱۶۰۷۹۲
رحمتی در طول بازی‌ها در حال ارتباط كلامی با مدافعان تیمش است اما بیرانوند نه!
نیما نكسیا از جمله معدود دروازه‌بان‌های تاریخ فوتبال ایران است كه جام جهانی‌ را تجربه كرده و در اولین دیدار جام جهانی‌ 1998 مقابل یوگسلاوی به میدان رفت.
۱۶:۰۰ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
وانانیوز|

در همان دیداری كه بازی را واگذار كردیم. با نیما در مورد دروازه‌بان‌های تیم ملی گپ كوتاهی زدیم.

 

*علیرضا بیرانوند می‌تواند دروازه‌بان موفقی برای تیم ملی در جام جهانی‌ باشد؟

قطعاً من از او حمایت می‌كنم اما باید این موضوع را نیز قبول كنیم كه الان وضعیت رشید مظاهری بهتر از باقی گلرهاست. رشید در لیگ قهرمانان عالی كار كرد، با این حال بضاعت بیرانوند را نیز قبول دارم.

 

*بحث بر سر این است كه بیرانوند در بازی با تركیه نتوانست به اندازه كافی با مدافعان هماهنگ باشد. این موضوع را قبول داری؟

من تا به حال بیرانوند را در حال حرف زدن درون دروازه ندیده‌ام. سیدمهدی رحمتی در طول بازی‌ها همیشه در حال ارتباط كلامی با مدافعان تیمش است اما بیرانوند این‌طور نیست. با این حال من نمی‌توانم از لحاظ فنی، ایرادی از عملكرد او در آن بازی بگیرم.

 

*اما مشخص بود روی گل دومی كه دریافت كردیم، بیرانوند مقصر است!

نه این‌طور نیست. مدافعان بیش از اندازه بالاتر از خط یك سوم ایستاده بودند و از طرفی، مهاجم تركیه‌ای به موقع و غافلگیرانه به توپ ضربه زد. بیرانوند فقط می‌خواست فضای پشت مدافعان را پر كند كه آن گل رقم خورد.

 

*در مورد شایعه افت این دروازه‌بان چه نظری داری؟

درست است كه او نسبت به سال قبل یا دو سال قبل افت كرده اما مقابل تركیه بازی خوبی ارائه كرد. افت دروازه‌بان‌ها هم كاملاً طبیعی است، خودم یك روز در میان افت می‌كردم! حقیقت این است كه در جام جهانی‌ كار سختی در پیش داریم و باید خیلی آماده‌تر از این حرف‌ها باشیم.

 

*خودت جام جهانی‌ را لمس كرده‌ای. چه توصیه‌ای به گلر اول ما در جام جهانی‌ داری؟

در پست دروازه‌بانی 10 فاكتور باید رعایت شود كه فقط دو فاكتور آن فنی است. بقیه به روحیه گلرها بستگی دارد. بچه‌ها برای جام جهانی‌ از حالا باید تصویرسازی كنند. مثلاً صحنه‌های جام جهانی‌ و بازی‌های ایران را در ذهن‌شان قرار دهند و ذهن‌شان را آماده كنند. وقتی این‌طور آماده شوند، توپ‌هایی را می‌گیرند كه خودشان هم باور نمی‌كنند.

منبع: همشهری
سلام پرواز
سلام پرواز ۲
ارسال نظر
رپرتاژ تریبون
تبلیغات
جدیدترین اخبار
دیگران چه می‌خوانند؟
پرطرفدارترین